7. april 2017

Historisk mange dyrker Floorball i Danmark

Floorball

Tal fra Danmarks Idrætsforbund viser, at Floorball, som foreningsaktivitet, lige nu oplever den største popularitet nogensinde. Både antallet af medlemmer og antallet af foreninger, der tilbyder Floorball, har i løbet af 2016 slået rekorden.

Histroisk mange foerninger tilbyder Floorball, der ses lige nu en markant stigning i antallet af voksne danskere, der spiller Floorball i en forening. Foto: Bo Kousgaard

Floorball Danmark skriver på deres hjemmeside, at tilstrømningen af nye medlemmer især gælder voksne i alderen 25-59 år. Med 166 registerede Floorballforeninger udgør det en stigning på 35 nye foreninger i løbet af sidste år på foreningssiden. Antallet af aktive medlemmer har nu ramt 7725 personer.

Fremgangen tegner positivt for Visionsprojektet, som i samarbejde med Bevæg dig for livet blev skudt i gang i 2015. Bevæg dig for livets mål for 2018, er at at gå fra 6.000 til 11.000 udøvere og fra 110 til 180 foreninger, og man må sige, at de er godt på vej med de nye tal.

Eksternt samarbejde styrker MotionsFloorball

Thorbjørn Ovedal, formand for Floorball Danmark, udtaler på Floorball Danmarks hjemmeside, at en del af succesen kan tilskrives eksterne samarbejdspartnere som: Dansk Firmaidrætsforbund, Dansk Skoleidræt, Ungdomsringen og Center for Holdspil Sundhed ved Københavns Universitet og , der har været medvirkende til at udbrede det positive budskab om MotionsFloorball som mulig aktivitet.

Du kan læse mere om Floorballs postive fremgang på Floorball Danmarks hjemmeside og I Politiken, som kalder Floorball for 'Danmarks nye folkesport'.