25. april 2015

Programmet for den store fodboldkongres er klar

Kongres

Den internationale fodboldkongres ’8th World Congress on Science and Football 2015’ (WCSF2015) åbner den 20. maj med en interessant session om ’fodbold og sundhed’.

forelæsning

Du kan stadig nå at tilmelde dig årets vigtigste konference indenfor fodboldforskning.

WCSF2015 byder velkommen d. 20. maj 2015 med en åbningssession om fodbold og sundhed. Her vil Jiri Dvorak, leder af FIFA’s forskningsenhed F-MARC, præsentere FIFA’s perspektiver på “Football for Health”.

Dernæst vil DBU’s formand Jesper Møller berette om, hvordan DBU’s koncept Football Fitness er udsprunget fra forskningen inden for fodbold og sundhed.

Professor Karim Khan fra University of British Columbia, Canada, vil herefter holde foredrag om perspektiverne af forskningen i “Football for Health”, og han følges op af to foredrag fra Københavns Universitet, hvor professor Peter Krustrup og lektor Laila Ottesen fra Center for Holdspil og Sundhed vil tale om fodbold og sundhed set fra henholdsvis en fysiologisk og en sociologisk vinkel.

Åbningssessionen om fodbold og sundhed slutter med en paneldebat hvor flere af oplægsholderne vil deltage sammen med formændene fra DGI (Søren Møller), DIF (Niels Nygaard), DBU (Jesper Møller), og DFIF (Peder Bisgaard).

Følg med på hjemmeside og app

Fodboldkongressens foreløbige program kan ses på kongressens hjemmeside og app. Gå til Google Play eller log ind på din telefons App Store for at hente app'en.

I alt er 398 abstracts blevet accepteret til WCSF2015, hvoraf 225 vil blive præsenteret ved foredrag, og 173 vil blive præsenteret ved posters. Der arbejdes intenst på de sidste detaljer vedr. de mundtlige foredrag og poster præsentationerne, og arrangørerne ser frem til snart at kunne offentligøre det endelige program.

Hvis du planlægger at deltage i kongressen, så kan du allerede nu begynde at forberede din kongres ved at nærstudere titlerne for sessioner og workshops, samt ved at lokalisere de inviterede talere i det foreløbige program.

Sociale aktiviteter på WCSF2015

Ingen videnskabelig fodboldkongres uden sociale aktiviteter! Udover velkomstreception på Københavns Rådhus, kanalrundfart, gadefodbold, kongresmiddag og meget mere, vil der være en fodboldturnering, hvor alle kan deltage.

Vi håber at se dig d. 20. – 23. maj til fodboldkongres i DGI-byen i København!