16. september 2014

Lykke Friis og Fodbold Fitness kvinder bruger bolden ved Lyserød Lørdag - du kan også være med

Event

Hundredevis af fodboldspillende kvinder stiller op for Kræftens Bekæmpelse, når Lyserød Lørdag markerer landsindsamlingen Støt Brysterne med et stort fodboldstævne.

Du kan tilmelde dit eget hold til stævnet den 4.10. hvis du skynder dig - sidste frist er den 18.9.

Stævnet foregår på Gladsaxe Stadion lørdag den 4. oktober og bliver en flot manifestation af, at Fodbold Fitness konceptet har vokset sig stort og stærkt. Københavns Universitets Institut for Idræt og Ernæring (NEXS) - som Center for Holdspil og Sundhed hører under - bakker op om initiativet, der primært har til formål at samle ind til kampen mod brystkræft.

NEXS sender et hold afsted til turneringen bestående af ansatte ved instituttet. Det er ikke noget erfarent eller veltrænet fodboldhold, men det medbringer til gengæld en stærk backup i form af prorektor Lykke Friis, der som holdleder vil sørge for den rette ånd og indstilling. Der skal nok blive givet en peptalk, hvis ikke vi tager meget fejl.

Lykke Friis - prorektor ved Københavns Universitet og ambassadør for Center for Holdspil og Sundhed - åbner stævnet den 4. oktober kl. 12.30. Foto: Mikal Schlosser

Lykke Friis har for nyligt sagt ja til at være ambassadør for Center for Holdspil og Sundhed og tager også i den egenskab til stævnet for at levere åbningstalen til alle deltagerne, når stævnet begynder kl. 12.30.

Støt indsamlingen – stil et hold

Du kan også støtte indsamlingen - ved at stille et hold bestående af 5 spillere og op til 3 udskiftere ved stævnet. Det koster 100 kroner pr. spiller at deltage og pengene går ubeskåret til Støt Brysterne 2014. OBS! Sidste frist for tilmelding er torsdag den 18. september.

Du tilmelder dit hold på mail til til Lene Rydal på lery@dbu.dk med antal spillere, holdnavn og kontaktoplysninger på kontaktperson og indbetal tilmeldingsgebyret på Jyske Bank konto 5030 0001243544 (angiv venligst holdnavn ved overførsel).

Ønsker du, dit hold eller din klub at arrangere alternative indsamlinger eller arrangementer i forbindelse med Lyserød Lørdag, er der også masser af muligheder. Medarbejderne fra Lyserød Lørdag ved Kræftens Bekæmpelse sidder klar ved telefon og mails for at guide, inspirere og hjælpe jer i gang med indsamlingen.

Kontakt Lyserød Lørdag staben på lyseroedloerdag@cancer.dk eller tlf. 3525 7587. Oplys venligst, at der er tale om et Fodbold Fitness-arrangement.

Kom og deltag i en dag med fokus på motion, fællesskab og indsamling til et godt formål.

Center for Holdspil og Sundhed har været medvirkende til udviklingen af Fodbold Fitness konceptet, og vores forskere undersøger udbredelse og implementering af Fodbold Fitness i de danske klubber, herunder hvordan de nye Fodbold Fitness medlemmer bidrager til klubbernes udvikling.