23. november 2021

Valgfag lærer SOSU-elever at spille holdspil med de ældre

VALGFAG

Igennem et nyt valgfag på SOSU H har elever gennem teori og masser af praksis lært at igangsætte holdspil for henholdsvis deres medstuderende og de ældre, de møder i deres fremtidige arbejdsliv.

En gruppe elever fra SOSU H havde i sidste uge besøg af undervisere fra Center for Holdspil og Sundhed som en del af et nyt valgfag på skolen.

Her fik de med en intensiv uges arbejde tilegnet sig masser af ny viden. Eleverne lærte at planlægge, igangsætte og justere forskellige former for holdspil for to forskellige målgrupper:

Deres medstuderende på SOSU-skolen samt ældre borgere på aktivitetscentre.

Det kom der meget smil og bevægelse ud af i løbet af valgfaget.

I videoen herunder kan du se, hvordan det så ud, da eleverne sidst på ugen var ude at prøve deres nye evner af i praksis på Aktivitetscenter Langgadehus i Valby:

Hvis du er interesseret i at høre om mulighederne for et lignende forløb på din uddannelsesinstitution, kan du tage fat i en af vores konsulenter her.